Sunday 27 March 2011

ELEMENTS IN ALGEBRAIC CONCEPTS

ARTIKEL 1:
http://math.unipa.it/~grim/SiBurrill.PDF

ARTIKEL 2:
http://ms.wikipedia.org/wiki/Algebra

ARTIKEL 3:
http://www.fsas.upm.edu.my/~kassim/nota/kuliah1.pdf

ARTIKEL 4;
http://www.inrp.fr/publications/edition-electronique/cerme6/wg4-17-oldenburg.pdf

ARTIKEL 5:
http://www.suite101.com/content/children-use-algebra-everyday-to-solve-problems-a59021

6 comments:

  1. ARTIKEL 1:
    Artikel ini membincangkan tentang peranan guru dalam mendidik dan menerapkan ilmu dan pemikiran algebra kepada kanak-kanak daripada algebra yang tidak formal kepada yang lebih formal. Proses ini dapat membantu pembelajaran dan kemahiran berfikir secara algebraic.

    ReplyDelete
  2. ARTIKEL 2:
    Merupakan kamus dalam talian yang menerangkan tentang sejarah,istilah dan yang paling penting ialah konsep algebra.Ini adalah penting dalam memahami istilah dan 'term' dalam bidang algebra ini

    ReplyDelete
  3. ARTIKEL 3;
    Artikel ini merupakan sebahagian daripada nota kuliah daripada UPM tentang pengenalan asas konsep algebra dalam mengukuhkan asas pengetahuan tentang bidang algebra ini. Guru-guru khususnya perlu menguasai ilmu ini agar dapat memudahkan PCK tentang algebra kepada murid-murid

    ReplyDelete
  4. ARTIKEL 4:
    Secara ideal nye, tajuk algebra dapat membantu murid dalam membina pemahaman tentang konsep algebra dan mempunyai keupayaan dalam mengaplikasikan algebra dengan topik-topik yang lain dalam matematik dan menyelesaikan masalah dnegan baik. Oleh itu, artikel ini merupakan satu kajian bagi membuktikan hipotesis tersebut.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. ARTIKEL 5:
    Artikel ini membincangkan tentang kanak-kanak yang menggunakan algebra mempunyai kemahiran dalam menyelesaikan masalah dan mempunyai kemahiran logik dan menaakul yang tinggi.

    ReplyDelete